U ZIJT WELLEKOME Musicami en samenzang: stemming verzekerd!

Zowat overal in Vlaanderen, van De Panne tot Limburg, wordt op tweede Kerstdag een meezingconcert georganiseerd door de diverse Davidsfonds-afdelingen, onder de gemeenschappelijke titel ‘U zijt wellekome’. Zo ook in Mortsel.
Maandag 26 december, Sint-Benedictuskerk. Het weer speelde in het voordeel van de opkomst: droog en niet echt koud, en zo kwam het dat een 150-tal ‘meezingers’ opgedaagd waren.

Dirk Vermeiren, voorzitter van Davidsfonds Mortsel, legde in zijn inleidend woordje uit dat de opbrengst van het concert naar de vzw In de buurt zal gaan, voor de voedselbedeling.

Het koor Musicami was feestelijk uitgedost in rood en zwart. Zoals steeds straalde het enthousiasme van de talrijke koorleden af. Hun programma was heel gevarieerd. Meerstemmige koorliederen van overal ter wereld wisselden telkens af met Nederlandstalige meezingliederen. En er werd dapper meegezongen! Boekjes hadden we niet nodig, want de teksten verschenen op de schermen. Luxe, zult u zeggen? Ja, maar dat was vooral ook kostenbesparend met het oog op het goede doel.

Aan het eind van het concert werd uitbundig geapplaudisseerd. Dirk Vermeiren bedankte Ruth Debruyne, voorzitster van Musicami, begeleidster Greet Steeman en dirigent Sybrand Maertens. En de aanwezigen gingen heel voldaan naar huis.

Hopelijk wordt dit een traditie, want dit evenement is voor herhaling vatbaar!