Theatervoorstelling “Bidboek”

Theatervoorstelling “Bidboek” door en van Elena Peeters op vrijdag 18 november om 20.00 uur in de kerk St Jan in d’Olie te Vremde.

Actrice Elena Peeters is niet aan haar proefstuk toe. Na een voorstelling over haar voettocht naar Rome waarin gezocht werd naar waarom mensen zoiets ondernemen en haar bezoek aan Amerikaanse terdoodveroordeelden om eens vanuit hun visie te kijken, werd ze uitgenodigd door MoMent om een voorstelling te maken rond de intentieboeken bij het Mariabeeld in de basiliek van Tongeren.

Wanneer beslist iemand dat een last te zwaar wordt om alleen te dragen? Wanneer raapt iemand de moed bij elkaar om in de vorm van pen en papier iets achter te laten in een boek? Hoe beantwoordt een boek aan het lijden van anderen? Wat betekent het om te geloven, in een tijd waarin individualisme hoogtij viert?

De voorstelling wordt opgebouwd rond verschillende verhaallijnen : de eigenlijke intenties, het creatieproces van het stuk, poëtische intermezzo’s en zelfs een prachtig lied.

Elena heeft een diep vertrouwen in mensen, in de liefde … Misschien is dat wel geloof …

Kaarten (14 euro) bestellen kan per mail  stjanvremde@telenet.be en overschrijving op rekening van het kerkbestuur St Jan in d’Olie BE24 7331 3701 3338.