Teamdag

Onder het thema: op weg als de Emmaüsgangers en gesterkt door de zondagslezing van Jesaja (11, 1-10) gingen we op pad. In kleine groepjes wandelen we een 5-tal km door het door het domein Vordenstein. We dachten samen na over onze taak in de PE, de toekomst en de droom van een levende gemeenschap van gelovige mensen. De gesprekken gaan vlot. We kennen elkaar nu 3 (zeg maar 4) jaar. Er is veel luisterbereidheid. Je voelt dat iedereen er is om mee te doen. We zijn op zoek naar de twijg die leven vindt in de oude stronk. En zowaar… op ons pad komen we hem tegen. Teken van hoop… voor de kerk waar we samen aan proberen te bouwen.

Daarna op bezoek bij de zusters Benedictinessen in Schoten (Priorij Regina Pacis)

We wisselen ideeën uit. Onze groep wil duidelijk bouwen aan de toekomst. We staan voor moeilijke uitdagingen. Niet alle kerken zullen blijven zoals ze nu zijn. We leven in een wereld vol verandering. Dat is soms echt niet leuk, maar ook een boeiende uitdaging. We missen nog wat. Als maar meer mensen de evaluatie zouden willen invullen? Dat kan inspireren! (U kan nog steeds! Klik HIER!)

Na het gesprek bidden (zingen) we samen met de zusters de Vespers. Het geeft een gevoel van verbonden zijn; niet enkel met elkaar maar zeker ook met God. We vertrekken met een warm gevoel om samen te eten. Want ook de innerlijke mens moet bij deze kou gesterkt worden.

En dankjewel aan pastoor Tom die als de echte Sint met een lekkere attentie uitpakte voor elk teamlid!