St.-Antoniusviering Edegem: fotoverslag

De St.-Antoniusviering in Edegem behoort sinds kort tot Vlaanderens immateriaal erfgoed. En we zagen dat dat goed was.

Een goedgevulde kerk, een processie die steeds maar groeit, veel volk om te kijken en mee te beleven en heel veel giften voor Gastvrij Edegem.

Een frisse maar eerder een ijskoude zondag, maar het werd al snel warmer wanneer we de Antoniuskerk
zagen vollopen. Een volle Antoniuskerk alle stoelen bezet ook in kerkmeessterbanken achteraan in de
kerk. Een mooie sfeervolle viering. Na de kerkdienst kregen de aanwezigen nog een lekker koekje in de
vorm van een varkentje dat zeer erg geapressieerd werd, hiervoor al dank aan de baksters.

Buiten aan de kerk stonden weer veel sympatisanten om de processie te volgen, muziek voorop , het beeld
van de H Antonius, en pastoor Tom met het H Sacrament samen met enkele voorgangers. Op het eind
weer muziek en vele volgers.
Dank aan iedereen die er bij was, de kerkgemeenschap is weer eens op straat geweest.

De foto’s zeggen de rest.

Klik links of recht op de foto om door te schuiven. (er zijn een 300-tal foto’s)

Met dank aan Jan Caljon en de dame die ook nog 122 foto’s ter beschikking stelde.