Sint-Jozef Mortsel: nieuwe voorzitter benoemt meteen ere-voorzitter.

Het was via de grote poort dat Joris Boeykens binnenkwam in de kerkraad van Sint-Jozef in Mortsel. Ja, hij wilde wel mee helpen, maar dat hij op die eerste vergadering dan ook meteen tot voorzitter verkozen zou worden, dat had hij niet gedacht.

Toch zette hij zich vanaf het begin sterk in voor de kerkraad. De zorg voor het gebouw ging hem heel erg ter harte. We denken dan aan dakgoten, schilderwerken en allerlei andere ingrepen om het gebouw goed te onderhouden. Maar we denken ook aan verfraaiingswerken die de kerk een meer – in zijn woorden – intimistisch karakter moesten geven.

Zorgen voor de kerk was voor Joris zowel zorgen voor het gebouw als zorgen voor de mensen en de gemeenschap. Hij werd dan ook voorganger in uitvaarten. Helaas heeft Joris sinds enige tijd zelf zorg nodig en was het niet meer mogelijk vergaderingen bij te wonen al bleef hij tot enkele weken geleden achter de schermen actief bezig met het contacteren van aannemers.

Johan Deforche neemt nu zijn plaats in. Net verkozen in de kerkraad, neemt ook hij meteen de functie van voorzitter op. Uit grote dankbaarheid voor wat Joris voor de parochie en de kerkraad heeft betekend werd hij dan ook eensgezind tot erevoorzitter benoemd. Proficiat voor uw grote inzet en een enorme dank je wel!

Pastoor Tom