Paus Benedictus XVI in 10 foto’s en citaten 1927-2022

Overgenomen van Kerknet van:

Paus emeritus Benedictus XVI overleed op 31 december 2022. Hij was paus van 2005 tot zijn aftreden in 2013. Deel de video ter nagedachtenis [1:30].

Citaten van paus Benedictus XVI

• De waarheid raakt ons. Bewaar het contact en laat je erdoor leiden.
  • Een geloof gebaseerd op het credo van de Kerk wordt vaak beschouwd als fundamentalisme. Relativisme lijkt wel de enige aanvaardbare levenshouding volgens hedendaagse normen.
  • De wereld belooft jou comfort, maar comfort is niet je levensdoel. Je bent gemaakt voor grootheid.
  • Geloof groeit wanneer het ervaren wordt als onverdiende liefde en doorgegeven als genade en vreugde.
  • Kies het pad van dialoog in plaats van de weg van eenzijdige beslissingen.
  • Grootse muziek verruimt de geest en nodigt uit om hart en hoofd naar God op te richten. Muziek wordt dan gebed.
  • De aarde spreekt tot ons. We moeten luisteren en haar boodschap ontcijferen als we willen overleven.
  • Vanuit de innerlijke explosie van het goede dat het kwade overwint, gaat een kettingreactie uit die geleidelijk de wereld omvormt.
  • Lijden uit liefde of om echt liefhebbend te worden, dat is fundamenteel voor de menselijkheid.
  • Ik zal blijven werken voor Kerk en mensheid met mijn hart, mijn liefde, mijn gebed en al mijn innerlijke kracht.

Alles over Paus Benedictus XVI? Klik HIER!