PAROCHIE HEILIG KRUIS: Leven in onze kerk

Zondag 3 oktober was een drukke dag in onze kerk, vooral gericht naar de jongste kinderen. De kinderen die dit jaar eindelijk hun eerste communie mochten vieren waren aanwezig, zij waren zowat de eregenodigden. Voor de homilie mochten zij vooraan in de kerk op de grond komen zitten. Ook de kinderen die nu in het derde, vierde en vijfde leerjaar zitten waren uitgenodigd als een stap tussen eerste communie en vormsel.

In zijn homilie schakelde pastoor Tom altijd tussen drie groepen: de eerste communicanten, de kinderen van de schakel tussen eerste communie en vormsel en de volwassenen.

De kleinste kinderen spraken af en knutselden in de weekkapel. Het evangelie werd daar creatief verteld en zij brachten na de voorbeden hun bordje mee naar voren.

Als slot voor deze dag waren er tussen 12.30 en 15.30 uur nog vier doopsels. Er is nog veel leven in onze kerk.

Dit is de boeiende kerk die ik liefheb.