MORTSEL-DORP CONCERTEN Ensemble Clarivoce overrompelt de Sint-Benedictuskerk

Zondag 23 oktober. Een stralende lentezon zorgde voor prachtig najaarsweer, echt wandelweer zou je dan denken. Maar dat hield de overtuigde muziekliefhebber niet tegen om een plaatsje te zoeken in de Sint-Benedictuskerk. Lies Vandewege (sopraan), Katrijn Aper (saxofoon en klarinet) en Erwin Van Bogaert (piano), kwamen als Ensemble Clarivoce de kerk verwarmen met heerlijke muziek.

Superlatieven op hun plaats!
De ruime variatie in de muziekkeuze, de kunstzinnige uitvoering door de muzikanten en het waanzinnige samenspel van de instrumenten met de krachtige sopraanstem brachten het publiek in vervoering. Ilse Van der Aa zorgde voor de nodige toelichting bij de diverse fragmenten.

Of het nu een wiegelied was van Louis Spohr of een fragment uit Carmen van Bizet, een cantate van John McCabe of een balkonscène van Leonard Bernstein, het ensemble bracht alles met een ongeziene bravoure.
De mooie, volle operastem van Lies vulde de kerk alsof er een volledig koor stond te zingen. De heerlijke tonen van saxofoon en klarinet van Katrijn galmden tot in de nok van de prachtig gerestaureerde kerk. En Erwin speelde een thuismatch, waarbij hij zich volledig kon uitleven aan de mooie vleugelpiano.
Met een staande ovatie toonde het opgetogen publiek zijn waardering voor dit prachtige optreden.

Goede doel
Op het einde van het concert werd door de Mortsel-Dorp Concerten een cheque overhandigd aan Ilse De Vooght, directrice van basisschool De Tandem, als ondersteuning voor de sociale projecten binnen de school. De steun aan de goede doelen uit de naaste omgeving is immers één van de drijfveren voor de organisatoren.

Nakaarten
Na het concert konden publiek, muzikanten en medewerkers nog samen napraten en nagenieten van een drankje, om deze wondermooie namiddag af te sluiten.

Lieve mensen, noteer alvast volgende data in jullie agenda:
Op zaterdag 11 februari 2023 om 20 uur brengt het Flanders Harp Quartet (4 harpen) een Zuid-Amerikaanse toets, met als toemaatje heerlijke flamenco dansen.
Op zondag 23 april 2023 om 15 uur brengt het Jong dameskoor Amaranthe uit Oudenaarde, tweemaal goud op de World Choir Games in 2021, een licht en gevarieerd optreden.

Tot dan!
Uw dirigentje