Meibedevaarten bisdom Antwerpen: mijn hart prijst hoog de Heer

OPGEPAST! Last minute bericht inschrijven kan tot de voormiddag van de bedevaart (telefonisch)

Traditiegetrouw is de maand mei toegewijd aan Maria. We noemen Maria ook Koningin van de Vrede of nog Regina Pacis. Ons bisdom organiseert begin mei 2 keer een bedevaart met als thema VREDE. Daarom dit last minute bericht van het bisdom!

Dit jaar willen we met Maria in het bijzonder bidden voor vrede in Oekraïne en in Europa. Bisschop Johan Bonny nodigt je graag uit om deel te nemen aan de Mariaviering tijdens één van de diocesane meibedevaarten. In de eucharistieviering ontvangt wie dat wenst de ziekenzalving. Nadien zal je de bisschop persoonlijk ontmoeten bij een kopje koffie. Deze bedevaart is een unieke kans voor bewoners van woonzorgcentra, zorgvoorzieningen, Samana- en Okrakernen, parochie- en bedevaartsgroepen en religieuze gemeenschappen om na twee beproevende coronajaren, opnieuw fysiek bij elkaar te komen voor gebed en gesprek.

• In de Onze-Lieve-Vrouwekerk van Lichtaart: dinsdag 3 mei 2022 om 14 uur.
    Inschrijven via het vicariaat Kempen vicariaat.kempen@bisdomantwerpen.be of 03 500 00 18
    (tijdens de kantooruren).

• In de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal van Antwerpen: woensdag 4 mei 2022 om 14 uur.
    Inschrijven via het vicariaat Antwerpen vicariaat.antwerpen@bisdomantwerpen.be of 03 202 84 30
    (tijdens de kantooruren).

Dit artikel werd overgenomen van Kerknet: https://www.kerknet.be/bisdom-antwerpen/informatie/meibedevaarten-bisdom-antwerpen-mijn-hart-prijst-hoog-de-heer