Meibedevaarten Bisdom Antwerpen 2023

Traditiegetrouw is de maand mei toegewijd aan Maria. Kapelletjes en bedevaartsoorden worden dan extra versierd. Met de buurt of tijdens bedevaarten bidden gelovigen tot Maria.

Het Bisdom Antwerpen heeft een bijzondere band met Maria: zij is patrones van het bisdom, de kathedraal en de stad Antwerpen. Heel wat parochies in ons bisdom zijn aan haar toegewijd. Onze bisschop nodigt jou dan ook graag uit om deel te nemen. Zijn brief kan je HIER lezen.

In de maand mei organiseren we opnieuw twee Mariale bedevaarten waarin we Maria als Moeder van Geloof huldigen. We gaan op bedevaart naar Maria, om troost of ontferming, uit dankbaarheid of gewoon om even bij de Moeder van Geloof te vertoeven. Ook kan wie dat wenst de ziekenzalving ontvangen.

De Mariale bedevaart in het vicariaat Antwerpen zal plaatsvinden in de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal op dinsdag 23 mei 2023 om 14 uur.

De Mariale bedevaart in het vicariaat Kempen zal plaatsvinden aan de Mariagrot van Meersel-Dreef (of in de kerk) op woensdag 24 mei 2023 om 14 uur.

De bisschop zal er voorgaan in een feestelijke eucharistieviering, in concelebratie met de vicarissen, de dekens en de aanwezige priesters. Na de viering is er gelegenheid om nog even na te praten bij een tas koffie. Het einde is voorzien rond 17 uur.

Lees verder onder de foto

Via www.bisdomantwerpen.be vindt u steeds de meest actuele informatie over deze bedevaarten.

Om organisatorische reden willen wij u vragen om in te schrijven, dat kan individueel of in groep:

• inschrijven voor Antwerpen (23 mei): per mail naar vicariaat.antwerpen@bisdomantwerpen.be of telefonisch 03 202 84 30.
  • inschrijven voor Kempen (24 mei): per mail naar vicariaat.kempen@bisdomantwerpen.be of telefonisch 03 500 00 18.

Wil je deze zomer mee op Julibedevaart naar Lourdes? Klik HIER voor de folder met alle info!