“Little Amal” in Borgerhout

Nieuws uit ons bisdom…

Op vrijdag 8 en zaterdag 9 oktober jl. was “Little Amal” op bezoek in Antwerpen. Little Amal is een reuzin van 3,5 meter hoog en verpersoonlijkt een Syrisch vluchtelingenmeisje. Paul Lansu, werkzaam bij Pax Christi en actief in de werkgroep Migratie Diversiteit Gastvrijheid van Attent, is tevens parochievicaris in Borgerhout. De Onze-Lieve-Vrouw ter Sneeuw parochie aldaar mocht de kleine reuzin ook welkom heten.
Paul Lansu vertelt. “Het verhaal van dit 9-jarig Syrisch vluchtelingenmeisje op zoek naar haar moeder in het VK is een pakkend, boeiend en ontroerend gebeuren geworden waar enorm veel jonge gezinnen met hun kinderen zijn op af gekomen. Het was werkelijk over de koppen lopen aan het Moorkensplein, de Turnhoutsebaan en aan de kerk van O.L. Vrouw ter Sneeuw op het Laar. We hebben Little Amal kunnen ontvangen in de kerk en haar één overnachting aangeboden. Het werd een mooie samenwerking van de kerkraad, de basisschool De Zevensprong en Atlas van de Stad Antwerpen.”
Paul Lansu kon spreken met de directeur van het project: een Palestijn geboren in Nazareth, Galilea. Het team rond “Little Amal” heeft medewerkers uit Macedonië, Ierland, Colombia en meer. Aan ‘Little Amal”, die geboeid keek naar de vele symbolen in de kerk vertelde hij over  vertelde hij over de kerk, de parochie en de Borgerhoutse samenleving. Via zijn werk bij Pax Christi ontmoette hij enkele jaren geleden ook vele vluchtelingen in Jordanië.
Een uitgebreid foto-album kan je bekijken op Facebook via: https://www.facebook.com/Antwerp.Press.News/

(artikel overgenomen van Attent)