Lichtmis in 2022

Met lichtmis vieren we onder meer de doopsels van het voorbije kalanderjaar. Maar zijn er eigenlijk wel doopsels geweest het laatste jaar? Jazeker! Het begin van 2021 was moeilijk, maar in de zomer zijn er heel wat doopsels geweest. Voor onze pastorale eenheid in zijn geheel betekent dat 172 doopsels voor het voorbije jaar.

Het feest van Lichtmis valt op 2 februari en dit jaar vieren we dat in onze parochies het weekend ervoor. Om de pasgedoopten en hun families zoveel mogelijk te spreiden zullen er Lichtmisvieringen zijn in Sint-Benedictus op zaterdag 29 januari om 17u en op zondag 30 januari om 9.30u in de basiliek en om 11u in Heilig Kruis. Families schrijven zich in via Anne De Vos.

Traditioneel eten we na de viering pannenkoeken, maar dat is in deze pandemietijd niet mogelijk. We hebben wel ouders van communicanten en vormelingen bereid gevonden pakketjes pannenkoeken te maken die we aan de families zullen meegeven om ze dan thuis op te eten.

Het laatste weekend van januari is tevens het campagne weekend van Damiaan en dus zullen in dezelfde drie kerken ook elementen van de Damiaanwerking opgenomen worden. Daarover vind je HIER meer nieuws.