Begrafenis en rouwzorg

voor alle parochies van Mortsel
Denise Buntincx
tel: 0496 89 62 49
OPGELET: de gsm voor uitvaarten in de Mortselse parochies is tijdelijk niet bereikbaar. Gelieve te bellen naar 0497 11 68 27 van Denise Buntincx
e-mail: denise.buntincx@telenet.be

Edegem

Contacteer:
voor de Basiliek in Edegem
Magda Heps
magda.heps@skynet.be of 0487 89 03 42

voor de andere parochies in Edegem
Luc Van Hoof
tel.: 0487 89 06 13

HEMEL EN AARDE ‘OPNIEUW’ VERBONDEN
De witte vlinder

Rouwen is een ingrijpend gebeuren dat de gehele mens treft, zowel lichamelijk, emotioneel, relationeel als spiritueel. Het zet ‘vaste zekerheden’ behoorlijk op losse schroeven en haalt ons uit ons evenwicht. Niet alleen droefheid, gemis, eenzaamheid en pijn worden ervaren maar vaak ook onmacht, kwaadheid, uitzichtloosheid.
Rouwen is een werkwoord, een levenslange opdracht …, een leerproces. Toch heeft niemand je ooit echt geleerd hoe daarmee om te gaan. En daar sta je dan met veel verdriet.
Je bent niet alleen. De pastorale eenheid H. Maria Magdalena wil mensen die rouwen nabij zijn, luisteren naar hun verhalen, mee de lange weg gaan van erkenning, bevestiging en hopelijk hulp bieden bij verwerking en aanvaarding van verdriet en verlies.
De werkgroep De witte vlinder, hemel en aarde ‘opnieuw verbonden’bestaat uit vrijwilligers die zelf deze harde leerschool hebben doorlopen en samen met jou op stap willen gaan langs die lange weg van rouw. U kan op hen een beroep doen via telefoon of e-mail.
Marie-Louise Van den Eede: marie.louise.van.den.eede@telenet.be – 0468 26 16 64
Griet Harboort: griet.harboort@hotmail.com – 0495 21 16 30
Ria Heirbaut – Engels riaengels@telenet.be – 03 449 87 37
Michèle Vandenput: michelevandenput@telenet.be – 0477 48 16 74

Er zijn natuurlijk nog mensen die meewerken aan dit project en mensen ontvangen, spreken of bezoeken: Sus Demarbaix, Veva Desopper (bij zwangerschapsverlies of perinatale sterfte), pastoor Tom

Zodra de corona-beperkingen zijn opgeheven kan ook een huisbezoek worden aangevraagd door inwoners van Edegem en Mortsel .
Namens ‘de Witte Vlinder’ – MVdp