“LATER” was voor iedereen VANDAAG!!! Okra St.-Jozef 50 jaar jong!

50 jaar Okra in St.-Jozefparochie – een feest dat moest uitgesteld worden, maar doorging op zondag 17 oktober.

Het begon met een fijn verzorgde Woord- en communiedienst, voorgegaan door onze pastorale werkster, Marie-Louise Broos en opgeluisterd door ons St.-Cecilia zangkoor en we wisten bij voorbaat dat het, zoals altijd, AF zou zijn. Het was gewoon ontroerend mooi om naar muziek en zang te luisteren. Een viering die af was over de hele lijn én met het bezoek van onze burgervader.

Nadien werd iedereen uitgenodigd op een glaasje bubbels of fruitsap met de uitdrukkelijke wens om te toasten op Okra! Iedereen ontmoette daar echt iedereen. Het waren gezellige babbels van mensen die mekaar ook alweer een hele tijd niet gezien hadden maar vandaag aanwezig waren om mee te vieren.

Rond 12 uur werden de leden verwacht in “Den Wolschaerder” waar de traiteur gezorgd had voor mooie gezellige feesttafels met tafelkleden en servetten. De tafeldecoratie, de menukaartjes, het thema in uitgesneden letters in hout, de mooie vetplantjes, alles verwees naar het thema van vandaag dat tijdens de kerkdienst al werd aangestipt: wij leven NU en wij stellen niet meer uit naar LATER want … dan is het misschien “te laat”.

Het was een heerlijke maaltijd met wijn à volonté en dat hebben we niet aan ons hartje laten komen. In een opperbeste stemming verlieten de Okraleden rond 16.30 uur de zaal richting huiswaarts.

Dit feest was AF, prima verzorgd tot in de kleinste puntjes. Het NU moment, het thema van deze feestdag, zal niet licht vergeten worden. Er zal zelfs nog heel lang over nagepraat worden … Wees daar maar zeker van!

En nu Okra weer terug bijeenkomsten, uitstappen en smakelijke dineetjes kan inrichten zullen velen de weg naar “Den Wolschaerder” terug inslaan om weer heerlijke NU-momenten samen te beleven!

Proost OKRA … en doe er gerust nog 50 jaar bij en dan … dan zetten we ’t stad overhoop!!!

Wie meer wil zien, kan altijd eens een kijkje nemen op de website van ons trefpunt: https://www.okra.be/trefpunt/mortsel-st-jozef.

Lily