IederEEN vurig verbonden: Eerste gemeenschapszondag

Iedereen vurig verbonden.

Een ambitieuze titel.  Want wie is iedereen?  En hoe vurig zou dat allemaal worden?
Een dertigtal mensen gaven op onze kennismakingsdagen in juni aan dat ze met mekaar in zee wilden gaan. Alvast één werkjaar lang zouden ze maandelijks een zondagmiddag samenkomen. De vierde zondag van de maand.

De laatste echte nazomerzondag van september was het dus zover. De speelplaats van de Tandem baadde in warm herfstlicht en de tafels waren feestelijk gedekt voor een broodmaaltijd. De als waren het deze eerste keer zelf meegebrachte boterhammen, ze smaakten heerlijk, terwijl we ongedwongen kennis maakten met mekaar. Om 13 u. zakten we af naar de Sint-Benedictuskerk voor een sfeervolle eucharistieviering. Jo en Veva zetten de toon voor een kindvriendelijk loflied op de schepping. Met toon, woord én gebaar. De kinderen waren er natuurlijk sneller mee weg dan de grote mensen. Daarna luisterden we naar de lezingen en de homilie van pastoor Tom en baden we vrij en vrank voorbeden. Vanuit onze kring van stoelen gingen we naar voor voor de communie.

Na afloop gingen de kinderen spelen onder leiding van Katrien.  Met de volwassenen bespraken we de lezingen en legden ze op ons leven. Een rijk en intens gesprek!  Afsluiten deden we met een prettig gestoord spel met jong en oud in de septemberzon.

Was het vurig?  Jazeker.  Waren we verbonden?  Ongetwijfeld. Het smaakte naar meer.
Bedankt aan de trekkers van deze eerste sessie.

Weet iedereen nog dat dit een open initiatief is en dat jullie hartelijk uitgenodigd zijn op 24 oktober? Meer info op onze websitepagina van vurig verbonden: IederEEN vurig verbonden – Pastorale Eenheid H. Maria Magdalena (mijnparochie.be)