Hoe moet het verder?

Dat was het thema van de vergadering met de PKG’s en het team van de pastorale eenheid. Op 26 april kwamen we bijeen in de Basiliek.

Pastoor Tom schetste het beeld van de nabije toekomst waarbij een aantal ernstige problemen werden aangekaart. Alice vertelde over het plan om de kerkdiensten in St.-Lodewijk af te bouwen zonder de verbondenheid met de mensen uit de parochie en de pastorale eenheid op te geven.

Er werd aandachtig geluisterd. Daarna dronken we samen een glas en verdeelden we ons in groepen. Daar werd in een 20-tal minuutjes uitgelegd waar de verschillende domeinen in onze pastorale eenheid hun klemtonen zullen leggen in de toekomst.

Ieder ging met huiswerk naar huis. Wat met onze kerk in de toekomst. Er gaat nog veel vergaderd, overlegd en gezocht worden naar de beste oplossing, maar de tijd tikt. Dat weten we allemaal.