Hij komt

Ja, de Sint zal ook wel komen, maar we hebben het nu natuurlijk over Jezus, de langverwachte Messias. Aan de evangelies van de voorbije zondagen kon u merken dat we evolueren naar het einde van het kerkelijke jaar. Dat betekent dus ook dat het nieuwe bijna voor de deur staat. Zoals we gewend zijn willen tijdens de advent een aantal stappen zetten op weg naar Kerstmis. We overlopen het aanbod

Dagelijks op weekdagen is er het adventsgebed om 8.30 uur in de kerk van Sint-Benedictus en om 19 uur in de kerk van Sint-Antonius. Iedereen is welkom, ook wanneer u één keer, enkele keren… wil komen.

Daarnaast krijgen de woensdagen een speciaal karakter. Op 30 november starten we met de encycliek Fratelli Tutti waarin Paus Franciscus spreekt over de broederschap (en zusterschap uiteraard), het samen in liefde leven als christenen. We komen samen in Johannes XXIII en we beginnen om 20 uur. Pastoor Tom stelt het document voor en daarna gaan we kort met elkaar in gesprek.

Op 7 december is er om 19 uur in Sint-Antonius een uitgebreid avondgebed en op 14 december hebben we iemand van Welzijnszorg uitgenodigd om de campagnes allemaal digitaal toe te lichten. We sluiten de reeks af op 21 december om 19 uur in de kerk van Sint-Jozef Edegem voor een verzoeningsviering. Over de laatste drie volgt er later nog meer info.