Het geld zit in de wolken

Het materiële beheer van parochies wordt juridisch beheerd door de dekenale vzw. In ons geval heet die vzw voluit Dekenij Rupel Nete regio Kontich. Binnen die vzw vormen alle parochies en ook de parochiecentra aparte afdelingen zodat we ten allen tijde kunnen volgen welke inkomsten en uitgaven bij welke afdeling thuishoren.

Tot voor kort gebeurde die boekhouding via exceldocumenten op de server van onze vzw die bij een bestuurder thuis stond. Die server kwam echter aan het einde van zijn carrière en was aan vervanging toe. Of we konden ook meteen een nieuwe stap zetten in de richting van de toekomst.

Sinds 20 augustus worden de excelbestanden beheerd via Microsoft Teams. Dat heeft onder meer als voordeel dat ‘onze server’ niet meer kan opbranden en alle gegevens wissen. De gegevens worden nu bewaard en beveiligd ‘in the cloud’. Ook alle akten, contracten… worden daar netjes bijgehouden.

Bovendien krijgen onze boekhouders daarvoor toegang tot Teams en de laatste versie van de Office programma’s. Op de foto ziet u bestuurders Luc die uitleg geeft aan de boekhouders én de ICT man die samen met hem alles op orde heeft gebracht.

Dit is alvast een goed moment om Luc en alle boekhouders uitdrukkelijk te danken voor het opvolgen van de boekhouding en dit stuk van de administratie. Als iemand het voelt kriebelen, neem dan contact met pastoor Tom. We zijn op zoek naar een tweetal mensen om deze ploeg te versterken.