Heilige Bernadette: Het koor viert feest

Dinsdag 22 november is het feest van Sint-Cecilia, de patroonheilige van ook ons parochiekoor. Naar jaarlijkse gewoonte vierde ons koor dit op zaterdag 19 november.
Onze voorzitter, Hugo, verwelkomde ons en had een bijzonder woordje van dank voor onze organist en
koorleider Paul en voor enkele leden die het praktische werk doen achter de schermen.
Daarna bad pastor Griet voor enkele (oud)-koorleden die ons het voorbije jaar ontvallen zijn en vroeg de Heer de koorleden te zegenen.
Na het aperitief konden we gezellig tafelen bij het nuttigen van een lekker en verzorgd buffet en Mia zorgde met haar sketch voor een vrolijke noot.
Daags nadien hebben we tijdens de feestelijke eucharistieviering onze stemmen weer laten klinken bij het zingen van onder meer het Bernadettelied en het Laudate Dominum. De parochie verraste ons nadien nog met een fijne attentie.
Wij zijn nog met twaalf en slagen er nog steeds in – mits veertiendaagse repetities – de wekelijkse vieringen mooi en kwaliteitsvol op te luisteren. Dàt is wat we horen van de trouwe kerkgangers.