Mortsel – Dorp Concert 11 februari om 15 u

Dag muziekliefhebbers!

De stuurgroep heeft me weer gevraagd om jullie op de hoogte te brengen van het eerstvolgend Mortsel – Dorp Concert. Hierbij dan, warm aanbevolen!

Vireo = wij zijn groen!

Vireo, dat zijn harpistes Marjolein Vernimmen en Jenna Vergeynst. Ze vonden elkaar in hun passie voor hedendaagse muziek met bijzondere klanken en hier en daar een hoekje af. Vireo betekent “wij zijn groen”. Marjolein en Jenna zijn nog niet vastgeroest in gewoonten, open voor wat er op hun pad komt en bovenal op alle vlakken liefhebbers van groen.

Zij brengen een programma van impressionistische werken, origineel geschreven voor piano, in arrangement voor twee harpen. Muziek van Claude Debussy en Maurice Ravel wordt hierbij gekoppeld aan de jonge Belgische componist Haroun Iqbal. Iqbal verzoent zijn voorliefde voor improvisatie met de Mbira-traditie uit Zimbabwe.

Locatie en datum

Zoals altijd heeft het Mortsel – Dorp Concert plaats in de Sint-Benedictuskerk, Dorpsstraat 1, op zondag 11 februari om 15 u.; deuren vanaf 14.15 u.

Praktisch

De kerk is rolstoeltoegankelijk. Ben je rolstoelgebruiker, laat het ons dan weten, en we voorzien een mooi plaatsje voor jou en je eventuele begeleider.

De parking aan de begraafplaats is grotendeels onbruikbaar. We hebben een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar op de speelplaats van de school De Tandem. Wegwijzers worden aangebracht.

De Sint-Benedictuskerk is bereikbaar met het openbaar vervoer:

De Lijn:

• – tram 15 en bussen 90, 140 en 141 haltes Kerkstraat en station Mortsel Oude God
  • – bussen 51, 52 en 53 halte Jordaenslei (zijkant AZ Sint-Jozef)

NMBS: station Mortsel Oude God

Na het concert worden alle toeschouwers uitgenodigd om samen met de muzikanten en de organisatoren nog na te praten bij een gratis glaasje.

Tickets: 14 euro (5 euro voor -12)

Info en reservaties:

• – Orfeoproducties: info@orfeo.be 03 449 16 87
  • – Mortsel-Dorp Concerten, Wilfried en Denise De Cleyn-Buntincx
       03 449 06 13 en 0476 55 86 46

www.orfeo.be/mortseldorpconcerten

Ik hoop jullie te verwelkomen op 11 februari.

Uw dirigentje