Een dagelijks halfuurtje voor God op weg naar Kerstmis.

“Het is weer zover, het is weer advent, kijk hoe het eerste kaarsje brandt…”

Binnenkort wordt dit liedje weer van onder het stof gehaald in onze vieringen met communicanten en vormelingen.
De donkerste dagen komen er aan. We kijken weer uit naar het licht van Kerstmis. Het is een sterke tijd van inkeer, van meer aandacht voor de noden van onze medemens in onze eigen omgeving, van meer toeleg op gebed.
Zoals de vorige jaren al de gewoonte was in Mortsel kunnen we dat ook samen doen in een dagelijks morgengebed. Dit jaar doet ook Edegem mee met een dagelijks avondgebed.
Samen bidden doet deugd en geeft adem aan onze engagementen.
Het sfeervolle kader van zowel de St. Benedictuskerk als de St. Antoniuskerk helpen om tot gebed te komen. Zie dit aanbod gerust als een kans om je advent meer diepgang te geven.

Concreet:

• Op alle weekdagen van de advent ben je welkom van 8.30 u. tot 9 u. voor een morgengebed in de St. Benedictuskerk in Mortsel en/of voor een avondgebed om 19 uur in de St. Antoniuskerk in Edegem.
  • We starten op maandag 29 november; het laatste gebed heeft plaats op donderdag 23 december. Op woensdag 1 december gaat ook het avondgebed door in de St. Benedictuskerk.
  • We bidden een psalm en lezen de schriftlezing van de dag, nemen een tijd van stille aanbidding en eindigen met vrije voorbeden en het Onze Vader.
  • Iedereen die zich hierdoor aangesproken voelt, is welkom ook al kun je maar 1 of enkele keren aanwezig zijn.

Wie niet kan deelnemen aan dit gemeenschappelijk gebed nodigen we uit om tijdens de advent mee voor de intenties van onze gemeenschap te bidden.