Doe mee met onze tweede Alphareeks.

Op 12 april gaan we in onze pastorale eenheid H. Maria Magdalena van start met een tweede Alpha-reeks. Gedurende elf opeenvolgende weken verwelkomt het Alpha-team om 19 uur de gasten in het Atrium (naast de kerk van de H. Bernadette) te Mortsel met een vriendenmaal. Samen tafelen schept verbondenheid, creëert vertrouwelijkheid en biedt de kans om elkaar op een informele wijze te leren kennen.

Na de maaltijd gaan we van start met een korte inleidende film van ongeveer 20 minuten. Door middel van getuigenissen en ervaringen van tochtgenoten proberen we een antwoord te vinden op de vraag wat Christus voor ons, mensen in de 21ste eeuw in een westerse, geseculariseerde samenleving, kan betekenen.

Vervolgens gaan we in kleine groepjes met elkaar in gesprek. De gespreksleiders treden op als moderator, zorgen ervoor dat iedereen die dat wil aan het woord kan komen, maar dringen hun visie niet op. Alles mag en kan gezegd, gevraagd, geopperd worden. Openheid en respect voor elkaars visie en inzichten is onze leidraad. Doorheen éénieders zoektocht en ervaringen hopen we samen een hechtere relatie te ontwikkelen tussen onszelf, onze tochtgenoten en God.

In het Pinksterweekend (zondag 28 en maandag 29 mei) gaan we naar de Abdij van Postel, waar we doorheen gesprek, stilte en gebed vertrouwd willen raken met en ons laten raken door de Heilige Geest. Tijdens de vorige Alpha-reeks mochten we de Geest werkzaam zien in velen van de deelnemers. Gelovig, rand-gelovig, ongelovig of anders-gelovig: iedereen is van harte welkom

2 Comments so far

DannyPosted on3:51 pm - mrt 21, 2023

Beste Mr. Van de Poel,

Ik lees over de Alphareeks. Ik heb daar 2 vragen over:
1) Is de eerste sessie op 19/4 vrijblijvend en moet je inschrijven om te komen kijken op de eerste sessie? Als het vrijblijvend is, dan veronderstel ik dat je je nog niet vooraf moet inschrijven voor alles, maar je pas een beslissing neemt na de eerste sessie.
2) Er is Alpha XL 28-29/5. Wordt iedereen die inschrijft dan verondersteld mee te gaan?

mvg,
Danny

Dirk Van de PoelPosted on5:58 pm - mrt 21, 2023

Beste,

We stuurden je vraag door naar pastoor Tom. De eerste alpha-avond is in ieder geval op 12 april.
    Hij zal verder contact met jou opnemen om dingen te verduidelijken.

Vriendelijke groet
    Namens het team van de pastorale eenheid
    Dirk Van de Poel