DEKENALE CONFERENTIE IN DE KEMPEN Onderscheiden in een Kerk in crisis

foto: Hoop copyright Bisdom Antwerpen

Op 2 mei organiseert vicariaat Kempen opnieuw een dekenale conferentie met als centrale thema Spiritualiteit van de hoop. Ben jij erbij?

Hoop is niet alleen iets dat we voelen, het is ook iets dat we kiezen. Het is een bewuste keuze om ons te concentreren op wat er wel is in plaats van op wat er niet is. Hoop is een keuze om te blijven strijden voor wat we waarderen en geloven.

In Kerk en maatschappij worden we geconfronteerd met tal van crisiservaringen. We bevinden ons als Kerk in zwaar weer. Tegelijk blijven velen vandaag op tal van plekken bouwen aan onze geloofsgemeenschap. Daarin staande blijven vergt veerkracht, vertrouwen en vooral hoop.

Nikolaas Sintobin sj is priester en jezuïet en is op internet actief om mensen te inspireren en geeft daarnaast vormingen. Als jezuïet is hij doordrongen van de ignatiaanse spiritualiteit en wil hij mensen leren om vragen te stellen en ook zelf antwoorden te vinden.

Tijdens de dekenale conferentie spreekt hij over de situatie van de Kerk vandaag en reikt hij ons zijn metafoor van hoop aan om te blijven bouwen aan de Kerk, vandaag en ook morgen. Meer in het bijzonder zal hij tips geven over hoe de ignatiaanse onderscheiding de hoop kan doen groeien en versterken. Aansluitend klinkt er nog een getuigenis van zo’n persoonlijk beeld dat hoop geeft. We stellen tenslotte een gloednieuwe werkvorm voor die groepen aanzet tot een zinvol gesprek om op het spoor te komen wat ons hoop geeft.

Praktisch

Voor wie? Voor alle medewerkers en geïnteresseerden in het thema van deze vormingsbijeenkomst

Wanneer en waar? 2/5/2023 van 19.30-22.00 uur, onthaal vanaf 19.00 uur in de Sint-Pauluskerk Westmalle, Sint Pauluslaan 2, 2390 Malle.

Inschrijven? Inschrijven in via email vicariaat.kempen@bisdomantwerpen.be of via het nummer 03 500 00 18. – Deelname is gratis. De kosten voor de dekenale conferenties worden gedragen door de dekenale fondsen voor kerkopbouw, waardoor inschrijving voor u gratis