De kop is eraf!

De eerste communievieringen zijn doorgegaan onder een stralende zon. Op zaterdag 22 april ontvingen de kinderen van de werking van St.-Jozef en St.-Benedictus in Mortsel en van de werking van de basiliek in Edegem de eerste communie. De kerk zat telkens goed vol, er waren alleen maar stralende gezichten te zien. De kinderen hadden goed geoefend om te zingen, voor te lezen, voorwerpen aan te brengen voor de offerande. Beide kerken waren mooi versierd. De foto’s geven een indruk van deze feestelijke vieringen.

De volgende in de rij, op zaterdag 29 april, waren de communicantjes van de werking van H. Familie en van de werking van St.-Lodewijk. De ouders van deze kinderen hebben hen in de catechese tijdens het jaar voorbereid op deze dag. De kinderen hebben hun beste beentje voorgezet tijdens de repetities. Beide vieringen verliepen dan ook vlekkeloos. Hiervan hebben we uiteraard nog geen foto’s.