De kerk staat op straat.

Vooraleer u zich zorgen maakt, dit artikel gaat om een positieve keuze en een bewuste actie. Ook onze paus Franciscus roept de kerk geregeld op om naar buiten te treden en de mensen op te zoeken waar ze zijn.

Een heel goeie gelegenheid om dat te doen zijn de jaarmarkten van Edegem en Mortsel. De voorbije jaren hebben we gemerkt dat hier heel veel kansen zijn om mensen te ontmoeten, vragen te beantwoorden, informatie mee te geven, iets te laten ervaren van onze levende kerkgemeenschap.

Tegelijk blijft het belangrijk goed na te denken over de manier waarop we dat gaan aanpakken. Daarom is een werkgroep ijverig aan de slag gegaan en wordt ervoor gezorgd dat de open deuren van Sint-Antonius op de jaarmarkt van Edegem en die van Sint-Benedictus in Mortsel goed zichtbaar zijn. Verder zal een straat van roll-ups met telkens één uitgewerkt aspect uit onze pastoraal bezoekers op een creatieve en dynamische manier vertellen wie we zijn en wat we doen. In beide gevallen zullen de kaarsjes die worden uitgedeeld weer velen inspireren om hun geliefden, vragen of noden tot bij God te brengen.

Beginnen stilaan uw handen ook te jeuken en wil u graag meedoen, laat dan zeker iets weten aan Nicole De Laet of Anne De Vos of de pastoor. In een volgend nummer krijgt u nog meer praktische informatie.

We kunnen u nu alvast meegeven dat de jaarmarkt van Edegem doorgaat op zaterdag 3 en zondag 4 september en die van Mortsel op zaterdag 17 september.