Damiaanactie: nooit opgeven, net zoals Pater Damiaan

Het is een harde realiteit: elk jaar krijgen zo’n 200.000 mensen lepra. Met Damiaanactie proberen we die patiënten zo snel mogelijk op te sporen, vaak in de meest afgelegen gebieden ter wereld. Hoe vlugger we hen kunnen behandelen, hoe minder heftig deze vreselijke ziekte kan toeslaan.
We bieden patiënten een kosteloze behandeling en informeren de plaatselijke bevolking ook over het stigma dat deze patiënten onterecht krijgen. Want lepra is te genezen. Dat is waar we naar blijven streven: een toekomst zonder lepra en de vreselijke handicaps die het kan veroorzaken. Damiaanactie zet al sinds 1964 het werk van pater Damiaan voort. De vormelingen van Mortsel trekken rond om geld in te zamelen op zaterdagmiddag 28 januari.

In de vieringen van St.-Benedictus op zaterdag 28/1 en op zondag 29/1 de basiliek en de Heilig Kruiskerk zal speciaal aandacht aan Damiaan en Damiaanactie worden gegeven. Na elke viering kan u achteraan stiftjes kopen om Damiaanactie te steunen.