Cultuurproject Dieseghem 8 maart: BACH SESSIONS

Op dinsdag 8 maart in de Sint-Lodewijkkerk te Mortsel brengt het duo ‘ZEITSPIEL’ (Bart Rodyns en Nicolas Callot) aria’s en koralen van Bach in arrangementen voor harmonium en piano.
De toetsenisten Bart Rodyns, harmonium en Nicolas Callot, piano zijn al meer dan twintig jaar bevriend en beheersen de verschillende historische klavierduo’s als geen ander. ‘Zeitspiel’ bundelt hun krachten tot wervelende programma’s doorheen verschillende eeuwen en tradities. Ze illustreren met deze slingerbeweging dat eender welke klank van eender welk instrument en uit eender welke tijd connectie met elkaar kan maken. Bach Sessions is hun nieuwste zoektocht naar schoonheid. Hun motto? “Laat je meevoeren in een vacuüm van tijdloosheid en geef je over aan de magie van de klank”. Het belooft eens te meer een spetterende concertavond te worden!

Nicolas Callot doceert piano als hoofdvak en kamermuziek aan de Fontys Muziekacademie te Tilburg en aan de Kunsthumaniora te Antwerpen. Hij was assistent-docent van Mila Baslawskaja aan het Conservatorium van Amsterdam. Naast zijn carrière als pianist en docent werkt hij ook als opnametechnicus en supervisor voor verschillende muzieklabels.

Bart Rodyns is artistiek leider en klavierspeler van het Euterpe Baroque Consort. Dit ensemble brengt barokmuziek op historische instrumenten.  Sedert september 2019 is Bart Rodyns aangesteld als professor/hoofdvakdocent orgel, harmonium en klavecimbel aan de Fontys Muziekacademie te Tilburg.

Praktisch

Dinsdag 8 maart 2022 om 20u15 ‘Bach Sessions’ in de St.-Lodewijkkerk (Osylei 74, Mortsel).   Nadien napraten in ’t Centrum (Osylei 43).
Tickets:  €12 euro via neuriske@telenet.be,  tel: 03 2950204 of aan de kassa vóór het concert.  Giro BE59 0689 0002 4126. De kaarten zijn niet genummerd – wie vroeg komt kiest uit de beste plaatsen.