Cultuurproject Dieseghem Jaarplanning

Voor het seizoen 2022-2023 programmeert Cultuurproject Dieseghem drie concerten, telkens op dinsdag om 20.15 uur in de St.-Lodewijkkerk, Osylei 74 te Mortsel.

De aftrap op dinsdag 11 oktober 2022 wordt gegeven door het ensemble ‘Argimina’. Dit trio voor oude muziek met Nel Vanhee (zang), Nadia Bierinckx (fluiten) en Tom Van Eygen (luit) reist als troubadour langs de grote hoven van Europa in de 16de eeuw. Ze nemen ons mee naar Spanje, Frankrijk, Engeland en Italië met sfeervolle liederen. Terug in Vlaanderen sluiten ze de reis af met een studentenliedboek.

Op de tweede cultuuravond van de cyclus op dinsdag 6 december 2022 is het de beurt aan duo ‘Stile e gusto’. Ilse Barbaix (hobo) en Dieter Van Handenhoven (orgel) brengen voor CP Dieseghem een concert met als moto ‘Stile Galante’. Met de mooie combinatie orgel en hobo spelen ze die avond werken van Johann Ludwig Krebs, Carl Philipp Emanuel Bach en Johan Wilhelm Hertel.

De derde avond op dinsdag 7 maart 2023 is een ‘knaller’ van formaat. Het koperkwintet ‘Brassery’ is dan aan de beurt. Dit ensemble wil de veelzijdigheid van de koperblazers in de kijker zetten met kwaliteitsvolle voor een groot publiek toegankelijke concerten. Op het programma werken van Antonio Vivaldi, Johann Sebastian Bach en de hedendaagse Vlaamse topcomponisten Jan Hadermann en Jan Van der Roost.

Zoals steeds blijven we trouw aan het motto ‘kwaliteit voor een schappelijke prijs’. Een abonnement voor de 3 concerten kost slechts 55 euro voor een gezin en 30 euro individueel. De inkom per concert is 13 euro. Kaarten bij Cultuurproject Dieseghem (BE59 0689 0002 4126) Neuris 7, tel.: 03 295 02 04 of aan de ingang van de kerk vóór het concert. De kaarten zijn niet genummerd en wie vroeg komt, kiest dus uit de beste plaatsen.