BIDDEND UITZIEN NAAR KERSTMIS: gebedsmomenten in de Advent

morgen – en avondgebed tijdens de advent

Advent: sterke start van een nieuw liturgisch jaar. Tijd van verwachting, van hoopvol uitzien naar het Licht voor onze wereld en voor ieder mens persoonlijk.
Zoals reeds enkele jaren de gewoonte is, vullen we dit in onze pastorale eenheid ook in met extra gebedsinitiatieven waar iedereen kan aan deelnemen.
Elke weekdag (van maandag 28 november tot vrijdag 23 december) bidden we om 8.30 uur een morgengebed in de St. Benedictuskerk in Mortsel.

Psalmen uit het getijdengebed van die dag, lezing uit het evangelie, een lied, stille tijd en vrije voorbede zijn de ingrediënten. Het gebed duurt een half uur.
Elke weekdag (van maandag 28 november tot vrijdag 23 december) bidden we om 19 uur een avondgebed in de St. Antoniuskerk in Edegem. Het avondgebed is opgebouwd zoals het morgengebed en duurt ook ongeveer een half uur.
Iedereen is van harte uitgenodigd op dit morgen- en/of avondgebed. Kom gerust één keer of enkele keren of… maak er misschien een dagelijkse afspraak met God van.

gezongen avondgebed op woensdag 7 december

Op woensdag 7 december, breiden we dit avondgebed uit tot een volledige vesperdienst. We zingen dan samen op eenvoudige melodieën de psalmen die in de hele wereldkerk op die avond worden gebeden door monniken en monialen, maar ook door gelovigen die zich tot deze gebedsvorm aangetrokken voelen.
Het is een mooie gelegenheid om eens actief kennis te maken met het getijdengebed dat al eeuwenlang in onze Kerk gebeden wordt.
Deze vesperdienst gaat ook door in de St. Antoniuskerk (dus NIET in St.-Benedictus, zoals de voorbije jaren) en begint om 19 uur.