Autobiografisch bijbellezen in Boechout en andere oecumenische activiteiten in de Oase

De Protestantse Kerk Boechout sluit dit jaar voor het eerst aan bij een breed aanbod voor vorming en ontspanning, dat we samen met de Antwerpse Protestantse Kerken hebben ontwikkeld.
In Boechout willen we beginnen met maar liefst drie verschillende activiteiten, namelijk een filmgroep, een eetgroep en een groep ‘Autobiografisch bijbellezen’.

Alle drie de groepen staan open voor onze RK broeders en zusters, maar zeker de laatste groep is nadrukkelijk oecumenisch van opzet en geldt als een vervolg van het oecumenisch leerhuis dat helaas door corona stilgevallen was.

Wat is autobiografisch bijbellezen?
De Antwerpse predikant Bert Dicou schreef hierover, samen met anderen, een mooi boekje onder de titel ‘Mijn held en ik’ (red. Bert Dicou en Koen Holtzapfel, Skandalon, Middelburg 2020).

De uitgangsvraag is: met welk bijbels personage voel je je verwant en zou je graag een diepgaande kennismaking aangaan? De eerste avond, op donderdag 2 maart, komt ds. Bert Dicou de methode aan ons verhelderen. Daarna gaan we er drie avonden zelf mee aan de slag, en wel op 16 en 30 maart en 20 april, steeds van 19.30 – 21.30 uur. Opgave bij ds. Marieke den Hartog, per e-mail een predikant@vpkbboechout.be.

Locatie: de Oase, gemeentecentrum van de protestantse kerk, achter de pastorie aan de Appelkantstraat 2 in Boechout.

Er zijn geen kosten aan verbonden.

Filmgroep en eetgroep

Ook deze zullen gaan plaatsvinden in de Oase. De filmgroep vindt meestal plaats op de eerste vrijdagavond van de maand, op  3 februari, 3 maart, en 31 maart (deze laatste in plaats van 7 april, Goede Vrijdag). Het zijn films die op de een of ander manier toepasselijk zijn in de veertigdagentijd. Laat u verrassen! Nagesprek met een hapje en een drankje.

Locatie: de Oase (zie boven), opgave: zie boven.

Kosten: 3 EUR incl. hapje en drankje.

Tijdstip: 19.30 – plm. 22.00 u.

De eetgroep gaat van start op 24 februari om 18 uur, met een eenvoudige doch lekkere vegetarische maaltijd. De bedoeling is om elkaar beter te leren kennen en ieder maand bij elkaar te komen. Maar uiteraard gaan we eerst een avond vrijblijvend proefdraaien!

We delen de kosten met elkaar, die vermoedelijk rond de 3-5 EUR zullen liggen.

Locatie: de Oase (zie boven), opgave (zie boven).

Wees welkom op één of meer van deze avonden!

ds. Marieke den Hartog, predikant van de Protestantse Kerk Boechout