90ste Kempense dagbedevaart naar Beauraing met Mgr. Luc Van Looy

Op woensdag 6 juli 2022 organiseert de Kempense Beauraingbedevaart haar 90ste dagbedevaart naar Beauraing.
Na 2 kleinere edities omwille van de coronamaatregelen, hopen we opnieuw met een grote groep (500 bedevaarders in 2019) op bedevaart te gaan
naar De Dame met het Gouden Hart, Onze-Lieve-Vrouw van Beauraing.

Beauraing

Beauraing ligt in de provincie Namen op ongeveer 20 kilometer van Dinant. Van 29 november 1932 tot 3 januari 1933 verschijnt Onze-Lieve-Vrouw er 33 keer aan de zussen en broer Fernande (15 jaar), Gilberte (13 jaar) en Albert Voisin (11 jaar) en de zussen Andrée (14 jaar) en Gilberte Degeimbre (9 jaar). De verschijningen vinden plaats in en nabij de tuin van het plaatselijke klooster. Maria is gekleed in een lang wit kleed met blauwe tinten. Haar hoofd is bedekt met een witte sluier die tot op haar schouders neervalt. Uit haar hoofd komen fijne lichtstralen die een kroon vormen. Doorgaans verschijnt zij met haar handen samengevoegd en glimlachend. Vanaf 29 december merken de kinderen tussen haar open armen haar hart, helemaal lichtend zoals een gouden hart. Voor elk van de kinderen afzonderlijk heeft Maria een persoonlijke boodschap.

Kempense Beauraingbedevaart

Normaal gaat traditiegetrouw onze Antwerpse bisschop Mgr. Johan Bonny mee als hoofdcelebrant, maar die is helaas dit jaar verhinderd. Hij heeft voor ons Mgr. Luc Van Looy, bisschop-emeritus van Gent als waardig vervanger gevraagd. Mgr. Luc Van Looy is een echte Kempenzoon afkomstig uit Tielen en is ereburger van Kasterlee. Onze bedevaart is een samenvoeging van een bedevaart vanuit de Kempen n.a.v. de genezing van Maria Van Laer uit Turnhout en missionarisbedevaarten naar Beauraing. In de bovenste basiliek vind je ook een afbeelding van de H. Damiaan uit de Damiaankerk van het TPC. Het zou fijn zijn om deze 90ste editie het internationaal karakter van het priesterkorps van het bisdom Antwerpen en de Kempen ook te mogen zien. Bovendien kunnen priesters zich ook dienstbaar opstellen bij de verzoeningsviering door het horen van de biecht.

Op het programma:

11u Eucharistieviering12u30 Warme maaltijd (apart voor in te schrijven)14u30 Verzoeningsviering met persoonlijke biechtgelegenheid15u30 Lof
Inschrijving:€25 p.p. voor deelname€25 p.p. voor een warme maaltijdInschrijven kan tot 216 juni bij een plaatselijke contactpersoon of tot 29 juni per e-mail: kempense.beauraingbedevaart@gmail.com en met overschrijving van het verschuldigde bedrag op
rekeningnummer BE37 7310 3095 8028 van de Kempense Beauraingbedevaart met vermelding van het aantal personen en maaltijden.

Opstapplaatsen:

Er zijn diverse opstapplaatsen verspreid over het bisdom (zie bijlage).
Wanneer er meer dan 10 bedevaarders verzameld wordt, dan kan eventueel een opstapplaats in uw buurt bij voorzien worden.

Opstapplaatsen in onze regio:

Bus 3: Antwerpen
7u30: Berchem Station, Borsbeeksebrug, halte Flixbus
8u00: Edegem-Basiliek

Een warme oproep om ook parochianen of andere gelovigen mee op bedevaart te nemen.
Hopelijk zien we elkaar in Beauraing op 6 juli!

Namens het kernbestuur,

Paul Renders
voorzitter Kempense Beauraingbedevaart Pastoraal Werker Bethanië, ggz, ZoerselStafmedewerker Vicariaat Diocesane Diensten
Bisdom Antwerpen