6 juni: De bus vertrekt stipt

6 juni staat intussen al met stip genoteerd in uw agenda. Die Pinkstermaandag is er immers een diocesane feestelijke dag in Turnhout als afsluiter van het project handelingen. We gaan er met onze pastorale eenheid met een grote groep naartoe en hebben alvast een dubbeldekker gereserveerd.

Waarom gaan we met de bus?
Samen rijden versterkt de banden én het is alvast goed voor het milieu. Het zorgt er ook voor dat mensen zich thuisvoelen in een grote groep. In Turnhout zullen we immers met velen zijn. De heen- en de terugrit geven al de kans enkele mensen te ontmoeten.
Vertrekken en terugkomen doen we bij de basiliek. Vertrek- en aankomstuur worden nog doorgemaild als je ingeschreven bent.

Wat gaan we daar doen in Turnhout?
Achter de schermen wordt nog ijverig gewerkt aan het afronden van het programma. Dat zal alleszins heel uitgebreid zijn. Buiten enkele fietstochten… spelen de meeste activiteiten zich af in het centrum van Turnhout (wat is dat handig dat de bus je gewoon ter plekke afzet en je geen parkeerplaats hoeft te zoeken). Je kan nu al op de website van Handelingen.be kijken wat er zoals voorzien wordt.

Kan ik helemaal vrij kiezen?
Jazeker dat kan. Er is vanalles te doen, actie voor jong en oud. Je kan kiezen voor een inhoudelijke workshop, gebed en bezinning of ook voor iets actief of ontspannend. Vijf kerken, een school, musea, parken en pleinen bieden vele kansen. Je kan er ook kiezen voor een soort van basisprogramma dat we met onze pastorale eenheid aanbieden. Zo ben je altijd zeker dat je mensen zal kennen. De Pinksterkerk één van de parochiekerken in Turnhout is alvast onze uitvalsbasis. In die kerk zal onze pastoor Tom voorgaan in een charismatische viering. Elders is er ook een Taizé-viering, een internationale viering…

Ik wil er graag bij zijn.
Dat kan! Een ticketje voor de bus kost u 10 euro, voor kinderen tot 14 jaar maar 5 euro. En voor gezinnen ligt het maximum op 30 euro voor het ganse gezin. Dat kan je dus niet missen. Het is wel belangrijk in te schrijven klik HIER zodat we voor u alles goed kunnen regelen.
Je kan het bedrag voor jou en/of je gezin storten op rekening van de Pastorale Eenheid BE87 7310 3581 4694 met de vermelding: ‘6 Juni Bus Turnhout en je naam‘.