20 mei: Ecokerkraad in Antwerpen Met voorstelling van de nieuwe campagne

De werkgroep Ecokerk ontwikkelt een actiegerichte ecospiritualiteit, gebaseerd op de oproep tot een dringende ecologische bekering, waarbij zowel de “schreeuw van de aarde als de schreeuw van de armen” wordt beantwoord (Paus Franciscus, Laudato Si 49).

Om ook lokaal werk te maken van een duurzame en integrale ecologie organiseert de werkgroep tweemaal per jaar een Ecokerkraad om ontmoeting en netwerking te bevorderen, om ideeën en ‘good practices’ uit te wisselen.

Op zaterdag 20 mei 2023 vindt de derde Ecokerkraad plaats in Antwerpen bij De Loodsen, Sint-Jacobsmarkt 43, 2000 Antwerpen, in een samenwerking met het Laudato Si – Ecoproject van PEACE (Pastorale Eenheid ‘in wording’ Antwerpen Centrum).

• Programma
  • – 9.00 uur: Onthaal-koffie/thee.
  • – 9.30 uur: Welkom en inleiding
  • – 9.35 uur: Getuigenis vanuit het Ecoproject van PEACE, i.s.m. Stad Antwerpen door Lea Verstricht, CCV Antwerpen.
  • – 10.15 uur: Alles wat je altijd al had willen weten over biodiversiteit en bijen. N.a.v. de nieuwe campagne van Ecokerk 2023 over biodiversiteit “Alles wat ademt en leeft”. Door Patrick Naulaerts, coördinator werkgroep Ecokerk bisdom Antwerpen.
  • – 10.35 uur: Pauze
  • – 10.50 uur: Voorstelling van de campagne Ecokerk “Alles wat ademt en leeft” door Karel Malfliet, stafmedewerker Ecokerk, NRV.
  • – 11.15 uur: Hoe plaatselijk mensen engageren voor de nieuwe campagne? Uitwisseling in groepjes.
  • – 11.40 uur: Vragen aan het panel.
  • – 12 uur: Dankwoordje en slotbezinning, gevolgd door ontmoeting en kans tot napraten tijdens de broodjeslunch (tot 13 uur).
  • Kostprijs: vrije bijdrage. Wil je er graag bij zijn? Schrijf je in per mail bij: patrick_naulaerts@hotmail.com