15/11 Wie wil mee een themaviering voorbereiden?

De parochie van Heilige Familie heeft een lange traditie van themavieringen. Dat is een liturgisch project met ongeveer een keer per maand een speciale viering. Buiten de kerst- en de paaswake loopt er een rode draad doorheen deze reeks. Dit werkjaar laten we elke keer een van de kleine profeten aan het woord. Het liturgisch koor Rabboeni luistert de viering op en een open werkgroep bereidt elke viering voor.Dit jaar houden we een reeks rond de kleine profeten. Op zondag 27 november, eerste zondag van de advent houden we ons netjes aan de voorgeschreven lezingen. Want de ‘grote’ Jesaja moet natuurlijk niet plaats maken voor een kleiner broertje.Op dinsdag 15 november om 20 u. komen we samen op het Edegemse secretariaat ‘de 72’ (Vestinglaan 72) om deze viering voor te bereiden.

We lezen in Jesaja en we we trekken de thematiek van het visioen naar ons leven van vandaag. Of geloven we niet meer dat zwaarden moeten omgesmeed worden tot ploegijzers?Wie een wil proeven van zo’n uitwisseling is van harte welkom! En anders ben je meer dan welkom in de themaviering zelf op 27/11 om 11.30 u. in de kerk van Heilige Familie.