100 jaar Femma Heilig Kruis

Op zondag 16 oktober vierde Femma Heilig Kruis in de eucharistie de honderdste verjaardag van de vereniging. We werden verwelkomd door Myreleine.

Lieve mensen,

Vandaag is het voor onze Femma-afdeling een speciale dag, waarop we jullie van harte welkom heten. Niet vele verenigingen kunnen hun 100-jarig bestaan vieren. Daarom zijn we vandaag zo dankbaar voor alles wat Femma ons bijbracht, niet enkel praktische zaken, maar ook een sfeer van verbondenheid, vriendschap, samen genieten van het mooie in het leven, maar ook meevoelen in pijnlijke situaties.

In deze viering willen we daarvoor dankzeggen en met pijn in het hart de voorbije mooie jaren herinneren.

Het werd een mooie viering met steeds een terugblik op het voorbije. Heel wat leden waren aanwezig in de kerk. Het was ook een slotviering bij het bestaan van Femma op de parochie door gebrek aan verjonging.

Bij het einde van de viering was er ook een woord door Linda als afgevaardigde van het verbond om Femma H. Kruis te danken.

Ook pastoor Tom zette het getal 100 nog heel speciaal in de verf en als dank aan de drie bestuursleden, Irene, Myreleine en Linda, werden bloemen gegeven voor hun jarenlange inzet. Na de viering was er nog een receptie en voor die bestuursleden had pastoor Tom nog een grote doos pralines voorzien.